Blog Posts

Upcoming Events

Function Event Date
Belajar menguruskan jenazah Dec

Reminder


*barangsiapa yg ingin mengadakan Ratib Al-Attas di kediaman mereka boleh menghubungi chairman kita

easikad boleh didapati arah Hamizan, Hasbulhadi dan Amin. Pesanan khas buleh juga tekan pada gambar Card di Bawah... tQ

kepada ahli keluarga yg ingin meminjam buku tahlil dan rattib al attas dari committee cihm boleh menghubungi chairman kita atau vice chairman


Sunday, December 28, 2008

"That which does not kill us makes us stronger"

Assalamualaikum WBT,

Hanya untuk share dengan my CiHM family, quote yang popular oleh Friedrich Nietzsche.

Basically, quote ini mengatakan apa2 pun perkara yang buruk dilemparkan kepada kita, apa2 perkara pun yang terjadi kepada kita, walau seperih mana, selagi ianya tidak "membunuh" kita, kita haruslah mengahadapinya dan ianya tanpa kita sadari akan membuat kita lebih kuat dan tabah menjalani hidup yang sememangnya penuh dengan pancaroba ini.

And of course, kita sebagai seorang muslim, kita menghadapinya dengan mendekatkan diri dengan Allah dan memohon jalan keluar hanya dari Allah.

Mungkin bagi ahli CiHM yang setuju dengan pendapat ini, boleh "menggunakan" quote ini sebagai salah satu prinsip hidup. Quote ini telah dikongsi oleh my mentor dari MSC, sebagai salah satu sandaran bagi my team untuk terus menjayakan projek kami yang sering dikritik hebat yang boleh menjatuhkan semangat.

CiHM baru ditubuhkan beberapa bulan dan memang bukan mudah untuk menjayakannnya, memang banyak rintangan yang telah dihadapi dan akan dihadapi. Insyallah, selagi ahli CiHM bersatu,selagi itulah ianya akan terus kukuh dan semua perkara buruk yang dilemparkan tidak akan mengugat kedudukan CiHM.

*Tujuan untuk mempost hanyalah untuk sharing semata-mata*.

Jika ada salah dan silap dari post ini, harap maaf, comment dan pendapat amatlah dialu-alukan.

0 comments: