Blog Posts

Upcoming Events

Function Event Date
Belajar menguruskan jenazah Dec

Reminder


*barangsiapa yg ingin mengadakan Ratib Al-Attas di kediaman mereka boleh menghubungi chairman kita

easikad boleh didapati arah Hamizan, Hasbulhadi dan Amin. Pesanan khas buleh juga tekan pada gambar Card di Bawah... tQ

kepada ahli keluarga yg ingin meminjam buku tahlil dan rattib al attas dari committee cihm boleh menghubungi chairman kita atau vice chairman


Thursday, January 1, 2009

dari pandangan mata kecilku

Assalamualaikum,
Dari pandangan mata kecilku ok jua lh tarang jua nda jua kabur..tapi bukan atu yg kn ku kongsikan hehe..first of all,saya wakil cihm committee mengucapkan selamat menyambut tahun baru 2009,semoga 2009 menjadi lebih baik dari 2008 dengan petunjuk dari yang maha esa..

Jutaan terima kasih diucapkn kepada penyumbang-penyumbang yang menjayakan majlis semalam,baik sumbangan berupa wang ringgit,peralatan-peralatan,buah fikiran,tenaga dan sebagainya..thank you so much..

To family yg tinggal d Panchor terima kasih juga di ucapkan kerana menjadi host untuk gathering family last night..terima kasih family Buyus,Chamid and Bungsu..and kepada Nini Hjh Siti Aishah terima kasih bnyk-bnyk,walapun akhir abis acara nini tetap meliat menunggu and menyampaikan hadiah.."your happiness is our happiness" nini happy kami pun happy..

well lets flashback,2008 apa yg berlaku pada keluarga cihm..mula pertubuhan cihm committee bulan 5 and berjaya mengadakan kempen membersihkan kubur,khatam al-quraan,raya gathering,majlis korban and majlis gathering menyambut thun baru and macam2 lagi lah..

Tujuan kita menubuhkan cihm ini adalah untuk bersatu..mengeratkan silatturahim di samping mengikut perintah Allah untuk bertolong tolong dalam melakukan perkara yang berkebajikan yang baik..Alhmdulilah 2008 juga membuka jutaan rezeki kepada aihm/cihm :
-Mastura,Arif,afiq dpt kerja.
-Amin dpt promotion untuk melanjutkan pelajaran ke degree.
-Matin menang pertandingan nuzul al-quraan.
-pelajar-pelajar ketani berjaya dlm peperiksaan psr,pmb.
-Hasbulhadi(mamat) convocation UBD.
-Amir dpt kerja.
-Nasihin dpt scolarship.

Dari aihm pula,terharu ku meliat Paci Ajis,Bungsu Mali diluaskn rezeki oleh yg maha esa..Alhmdulilah Paci Ajis and Bungsu sudah ada laptop..nda ku dpt menapuk perasaan happy untuk keluarga mereka..Syukur alhamdulilah.semua kejayaan yang telah dicapai berkat ketani bersatu mengeratkan silatturrahim di samping tolong-menolong sama sendiri.

dalam ketani bersuka sudah tentu ada dukanya..bro emel,bro dazly kemalangan jalanraya,Alhmdulilah drg nda apa-apa..Dugaan dari Ilahi..cobaan..selain atu dugaan juga untuk bro emel,and c am walaupun drg nda dpt masuk ubd as inservice tahun 2008,didoakan semoga drg dpt masuk tahun 2009..

To family uncle Salim,diucapkan takziah kerana tahun 2008 mereka telah kehilangan ayah/nini..didoakan semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan bersama org-org yg beriman.

melangkah 2009 semoga akan lebih baik lagi dari sebelumnya..niat cihm hanya satu untuk menyatukan dan mengeratkan silaturrahim..meminjam dan memakai saya sikit kata-kata Sayidina Abu Bakar:kalau kamu lihat aku benar bantulah aku,kalau kamu lihat aku salah tegurlah aku.

dalam ketani bersukacita menyambut kedatangan tahun baru,jgn pula lupa kepada mereka yang telah pergi meninggalkn kita:Nini Iman Haji Mohammad,Uwa Hassan,Bu diding..semoga roh mereka ditempatkan bersama-sama org yg beriman.Al-fatihah.

sorry to make it a long post..hehe bnyk bh kn d rewind 2008..above all,aku juga manusia sama seperti kamu semua tidak lepas dari melakukan kesilapan..sorry for everything..segala kekurangan,kelemahan dari pihak cihm harap dimaafkan..kami telah diberi amanah tanggungjawab untk cihm sedangkan kami bukan yg terbaik di antara kalian..so,kalau lihat kami benar sokong,bantulah kami,kalau kamu lihat kami salah tegurlah kami..

p.s:to siapa saja yg tahu bday and tarikh perginya for arwah nini laki,arwah uwa hasan and budiding plz leave comment buatkn ah..


sign off,
Ra112

0 comments: