Blog Posts

Upcoming Events

Function Event Date
Belajar menguruskan jenazah Dec

Reminder


*barangsiapa yg ingin mengadakan Ratib Al-Attas di kediaman mereka boleh menghubungi chairman kita

easikad boleh didapati arah Hamizan, Hasbulhadi dan Amin. Pesanan khas buleh juga tekan pada gambar Card di Bawah... tQ

kepada ahli keluarga yg ingin meminjam buku tahlil dan rattib al attas dari committee cihm boleh menghubungi chairman kita atau vice chairman


Sunday, May 17, 2009

KERITA

BANYAK NYA KERITA BANYAK KEGUNAANYA
KERITA BEGINI PUN PERLU BANTUAN LAIN
KERITA PARKING DEKAT BELIK MAYAT

2 comments:

Anonymous said...

kerita memang ada bersangkautan dengan mayat dari pandu cermat

Brunei Kumbang /Kumbangmu said...

Ayuh renungkanlah peristewa isra & miraj Nabi ke Langit 7 dlm satu malm, memang luar biasa betapa dgn kekuasaan Tuhan menurunkan seikor burra' sebagai tunggangan nabi blh sampai dalm satu hala tuju perjalaann dlm masa satu malam saja.....kefikiran jua di benak kecilku adakah ini satu perjalanan yg masuk akal atau tidak...?!!!nah dikesempatan yg istemewa ini baiklah kita pisi2 jua betapa kita blh buktikan peristewa tersebut dgn akal fikiran sahaja..tanpa keraguan.

Dalam byk2 kerita di gambar tersebut kita ambil sebuah kerita, lalu dibawa kepantai serasa dlm waktu malam. Di sana kita ambil seikor semut kedalm kerita tersebut lalu semut itu kita bawa d malam a2 jua menuju ke pantai Kuala Belait, yg mana dalam perjalann malam itu kita berhenti di tempat2 yg menarik Di Tutong, Danau, Lumut dan terus ke Kuala Belait. Setelah beberapa minit di sana kita balik semula ke pantai Serasa lalu melepaskan semut td di tempt ianya kita jumpai...

wah hasil dari perjalanan satu malam ini semut tersebut akan bercerita kpd pengikut dan teman2nya perjalannnya menuju Tutong, Kuala Belait heehehe cuma dlm satu malam sahaja..apa akan terjadi degan fikiran sahabat2nya dan keluarganya percaya atau tidak...munkin mereka akan bangang!!!!mikirkan cuma satu malam.

Oh God dlm peristewa ini bolehlah kita simpulkan bahawa perjalanan Rasulullah cuma dlam satu malam jua masuk akal buakan !!!!!

muga dgn huraian cerita reka saya ini kita semua dpt ilmu keyakinan betapa kuasa Allah melebihi kuasa kita tadi membawa semut cuma dlam satu mlam saja walaupun kalau difikir2kn belum tau ia datang ditempt kuala Belait dlm berapa taun atau intahhhhhh.

Allahu Akbar, muga kau berikanlah ilmu yg bermanfaat dan mendapt ilmu yg penuh rahmat mengagungkan mu sepanjang hayat paDA keluarga aihm dan chm ini amiiin ya rabil alamiiin. huallahuaklam.