Blog Posts

Upcoming Events

Function Event Date
Belajar menguruskan jenazah Dec

Reminder


*barangsiapa yg ingin mengadakan Ratib Al-Attas di kediaman mereka boleh menghubungi chairman kita

easikad boleh didapati arah Hamizan, Hasbulhadi dan Amin. Pesanan khas buleh juga tekan pada gambar Card di Bawah... tQ

kepada ahli keluarga yg ingin meminjam buku tahlil dan rattib al attas dari committee cihm boleh menghubungi chairman kita atau vice chairman


Sunday, May 10, 2009

mother's day...

Happy mother's day....for every mother of CiHM...including our beloved nini... :)

thanks for the guidance....the love...u've given to us...we will always cherish that...
there wont be "us" if its not because of YOU MOM....

once again...

THANK YOU....only god can repay for everything u have done...

*love and kisses*

6 comments:

Anonymous said...

Sori membuat kritikan dikit. Saya pernah mendengar mufti Brunei berhujah mengenai Hari Ibu. Beliau mengingatkan kita umat Islam bahawa tidak ada Hari yg istemewa utk kaum ibu kerana tiap=tiap hari kita dimestikah mengingati ibu bgt jua kita tidak digalakkan utk meraikan hari valentine sbb kita sentiasa digalakkan utk berkasih sayang setiap hari. Plz correct me f I'm wrong

kimi said...

terima kasih atas kritikan...mungkin kita boleh menjadikan hari ibu ini sebagai ingatan?kerana mungkin ada segelintir individu yg mungkin lupa?dan tergantung kepada anggapan setiap individu...tetapi ucapan ini hanya untuk mengikuti zaman..tidak ada erti lain.. :)

sekali lagi terima kasih d atas kritikan..sentiasa dterima :)

"yang baik itu dtg dari Allah yg buruk itu dtg dri kita juga"

angah said...

--Tiap-tiap hari kita patut mengingati ibu kita dengan apa cara sekalipun, sekurang- kurangnya kita doakan RABBIGH FIRLI WALIWALIDAIYA WARHAMHUMA KAMARABBAYANI SOGHIRA.
--Walau bagaimanapun, merai ibu dengan sedikit kelainan dan keistimewaan mungkin lebih menyentuh hati.
--Jadi perlu jua kita merai ibu kita dengan cara yang lebih istimewa pada satu hari yang khusus,sekadar yang kita mampu, misalnya pada HARI LAHIR ibu.
--selagi tidak menyalahi akidah, ada jua istimewanya kita turut sama-sama merayakan ibu-ibu serentak secara global pada satu hari yang dikhususkan yang dikenali sebagai "hari ibu" Sekurang-kurangnya kita ikut menyampaikan ucapan selamat atau doa kepada ibu-ibu selain daripada ibu kita.
--Hari yang dikhususkan ini bolehlah digunakan oleh media massa seperti televisyen, secara istimewa menyiarkan program-program positif yang dikhaskan untuk ibu. Sekurang-kurangnya boleh membantu menyedarkan sesiapa yang lupa kepada jasa ibu (mungkin ada).
--Dengan tulus ikhlas dan niat betul, untuk sekali setahun mungkin tidak salah kita murahkan hati memberi ucapan selamat dan doa yang baik-baik kepada ibu-ibu yang bukan ibu kita.

(pendapat peribadi sahaja)

Anonymous said...

sesuatu yang kita lakukan sudah tentunya tergantung pada niat kita. Kalau niat kita baik maka baiklah hasilnya tu kerana Allah lebih mengetahui dari segalanya. semua kaum ibu akan merasa bahagia jika anak-anaknya menjadi org yang dapat menyenangkan hati dan perasaan ibunya setiap detik dan saat, hari dan minggu, bulan dan tahun. Mengingati dan memraikan hari yang paling istemewa untuk ibu spt hari kelahiran juga menunjukan kasih anak kepada ibunya.

Anonymous said...

Ucapan yang dirakam/ditulis/dicatat seperti ini boleh menjadi bukti rasmi adanya rasa hormat, penghargaan,dan kasih sayang kepada IBU-IBU..hehe
Terima kasih kimi.

RA112 said...

dari pandanganku..belum pulang ku pernah terjumpa satu hari khusus dalam kitab untuk hari ibu..yg pasti agama memerintahkn untuk taat kepada org tua..seseuatu perbuatan tergantung kepada niat..

mengenai valentines day and april fool tidak boleh kita raikan kerana april fool merupakan perbuatan yahudi,nasrani kuffar..dan menipu juga dilarang dalam agama..

valentines juga mempunyai kisah dan sempena meraikan seorang pemimpin kristen..

menyerupai bukan Islam adalah haram. Baginda telah bersabda:

من تشبه بقوم فهو منهم

Maksudnya : “sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum maka dia adalah sebahagian daripada mereka”.

khulasahnya,islam telah memberi garis pandu yg patut di ikuti oleh umatnya yg terdpt dlm quran dan sunnah nabi..

wallahu aklam