Blog Posts

Upcoming Events

Function Event Date
Belajar menguruskan jenazah Dec

Reminder


*barangsiapa yg ingin mengadakan Ratib Al-Attas di kediaman mereka boleh menghubungi chairman kita

easikad boleh didapati arah Hamizan, Hasbulhadi dan Amin. Pesanan khas buleh juga tekan pada gambar Card di Bawah... tQ

kepada ahli keluarga yg ingin meminjam buku tahlil dan rattib al attas dari committee cihm boleh menghubungi chairman kita atau vice chairman


Saturday, September 4, 2010

KHATAM AL-QURAN

23 Ramadan 1431 bersamaan 03 September 2010 - Berlangsung Majlis Khatam Al-Quran buat kali ke-3 bagi CiHM. Alhamdulilah, biarpun majlis yang dilaksanakan dalam bentuk suasana yang sederhana namun auranya sangat besar dan membawa mesej moral yang tersendiri.

Cupu telur yang begitu unik menambah seri lagi majlis petang semalam

Keriangan wajah di majlis khatam menjadi bukti dan ristaan sejarah bagi CiHM & AiHM

Melentur buluh biar dari rebungnya


Bacaan surah secara bergilir-gilir


Khusuk dengan alunan "Tahtim'



Ada wajah baru dalam Majlis Khatam kali ini


CiHM banyak memberi pengalaman indah kepada Penaung tersayang


Laungan 'Marhaban' yang cukup seru
Namun ada peristiwa lucu di sebaliknya, hanya mereka yang tahu hehe

CiHM yang kembali bercuti di Brunei
Juga berpeluang memeriahkan majlis khatam pada hari ini


Sementara menunggu waktu berbuka, Tuan Zul mengambil kesempatan mengongsikan beberapa perkara penting yang perlu diambil ingatan khususnya anak-anak remaja - 1. Yang selalu ke luar negeri perlu berhati-hati dengan orang atau kawan yang minta tolong mengirimkan barang atau bungkusan yang tidak diketahui apa isi kandungannya. 2. Anak-anak remaja diingatkan dengan kes menjatuhkan maruah. 3. Sebarang konflik hendaklah diselesaikan secara baik atau professional.

6 comments:

KlikKlik said...

Tahniah kepada CiHM yang berjaya mengungkayahkan aktiviti yang berkebajikan ini. Semoga majlis dan perhimpunan kita mendapat tempat yan baik disisi-Nya.

"Ingatlah! Jangan sekali-kali kita berpisah tanpa melafazkan ungkapan kasih-sayang untuk dikenang. Mungkin saja perpisahan itu ternyata yang selama-lamanya"

Anonymous said...

menhadiri majlis taklim baik lebeh juah dari datang ke mejalis lain .datang mjlis khatam quran lebeh bauk dari hadir kejemputan lain

289 said...

Mudah mudahan di pinjamkan umor untok menhadirkan terus mendengarkan Cihm khatamal Quran kali ke empat di tahun hadapan
Amin.....Amin....Amin....

RA112 said...

Firman Allah dalam surah Ath-Thuur:21:
dan orang-orang Yang beriman Yang diturut oleh zuriat keturunannya Dengan keadaan beriman, Kami hubungkan (himpunkan) zuriat keturunannya itu Dengan mereka (di Dalam Syurga); dan Kami (dengan itu) tidak mengurangi sedikitpun dari pahala amal-amal mereka; tiap-tiap seorang manusia terikat Dengan amal Yang dikerjakannya.

hikmah al qadar said...

renungan ma ri fat...memang ikut serta majlis khatam al quran pasti mendapat phala yg istemewa lebih2 lagi Al quran, al furkan memang jujur dapat memberi safaat pd yg istemewa baginya. Mejalis tersebut bukan sj berpahala bagi yg membaca wa i ma jua yg menyalangarakanya dan duduk sama d majils tersebut mendapat keampunan sejati...

Bertolak kebelakang cahak sangat bangga dgn cihm telah tetap bersemangat mengadakn mejlis tersebut buat kali ke 3 dan mudah2an akan terus d adakan hingga akhir hayat dan sehingga habis dunia dan senang d akhirat.

Apa yg perlu d ambil iktibar al quran mengandungi 30 juzz tetap...bukan sj khusus d baca dlm bulan ramadhn sj malah setiap hari..kita perlu membaca..sekubit minda mula berbicara tidak hairanlah kandungan al quran 30 juzz seolah2 membayangkan pd kita ada hubung kait dgn satu bulan (30 hari)....adakh ini bermakna jangan kurang 1 juzz satu hari?????

semuga AJKT cihm dapat mengambil insiatif dan perlu agar keluarga cihm tetap hidup dgn al quran sbagai undang2 kehidupan yg benr lagi tulin kalau boleh terusknlh keluarga cihm membacanya 1 juszz satu hari dgn satu family beberapa surah d aturkan...semuga keluarga cihm hidup dgn alunan alquran 1 juzz 1 hari..(2 or 3 surah satu org)

Biar kita hidup dgn amalannya...dari sensasinya.

setiap perubahan untuk kebaikan adalah Hasanah....wasalam.

KlikKlik said...

Satu cadangan yang ilmiah, diharap komiti CiHM akan dapat membawa perkara ini diperjumpaan/meeting CiHM mendatang.