Blog Posts

Upcoming Events

Function Event Date
Belajar menguruskan jenazah Dec

Reminder


*barangsiapa yg ingin mengadakan Ratib Al-Attas di kediaman mereka boleh menghubungi chairman kita

easikad boleh didapati arah Hamizan, Hasbulhadi dan Amin. Pesanan khas buleh juga tekan pada gambar Card di Bawah... tQ

kepada ahli keluarga yg ingin meminjam buku tahlil dan rattib al attas dari committee cihm boleh menghubungi chairman kita atau vice chairman


Saturday, December 11, 2010

picture of the day

2 comments:

angah said...

--Cantik...
--Tenang dan damai...
--Tapi, air tenang jangan disangka tidak ada buaya, jangan disangka tidak berbahaya.
--Namun, semuanya MILIK ALLAH RABBUL JALIL.Tanpa izin-Nya tidak mudarat apa-apa yang ada di bumi dan apa jua yang ada di langit.

KlikKlik said...

Petang itu aku berlari-lari anak di suatu persiaran. Sambil berlari aku sempat mendongak ke langit, kulihat beberapa kelompok awan hitam. Hati kecilku mulai berbicara "Apakah hujan akan turun lagi, apakah banjir akan melanda lagi, apakah ternakan dan tanaman akan musnah lagi?"

Setelah penat berlari aku tukar pergerakanku kepada berjalan kaki. Dengan langkah yang perlahan sekali sekala mataku memandang kepada air sungai yang kekuningan. bercampur tanah lumpur.

Nun jauh di sana kulihat ada warna keemasan, itulah dia istina rajaku. Raja yang kusanjung. Raja yang kita sanjung. "Daulat Kebawah Duli Tuan Patik"

Mentari petang mulai turun meninggalkan bumi, petanda siang berganti malam. Kutinggalkan tempat riadah ini dengan satu harapan semoga esok nafasku akan ada lagi...