Blog Posts

Upcoming Events

Function Event Date
Belajar menguruskan jenazah Dec

Reminder


*barangsiapa yg ingin mengadakan Ratib Al-Attas di kediaman mereka boleh menghubungi chairman kita

easikad boleh didapati arah Hamizan, Hasbulhadi dan Amin. Pesanan khas buleh juga tekan pada gambar Card di Bawah... tQ

kepada ahli keluarga yg ingin meminjam buku tahlil dan rattib al attas dari committee cihm boleh menghubungi chairman kita atau vice chairman


Sunday, May 15, 2011

Perlawanan Badminton Persahabatan di antara CiHM dengan Family Abang Azlan



Gambar ramai di antara dua keluarga sebelum perlawanan bermula. Mengeratkan silaturrahim.


Pemain-pemain CiHM



Freestyle from CiHM
























Aksi perlawanan semalam






















Tahniah! kepada penyokong setia CiHM!!


14 comments:

risma85 said...

I really enjoyed the game last night! Pengalaman bermain semalam memberikan impak yang begitu berharga.. Terus berlatih dan berlatih untuk peningkatan pemain CiHM..

Klikklik said...

Seteapak demi setapak peningkatan CiHM dalam arena badminton semakin ke hadapan. Corak permainan yang berkualiti sudah semakin jelas dimiliki oleh pemain CiHM. Teruskan belajar melalui pengalaman persahabatan sama ada dari segi menyerang, bertahan, mengempur, mencorak permaianan dan mengawal emosi kerana itu semua wajar ada dalam diri setiap pemain.

Tahniah! kepada semua pemain kerana menunjukan semangat juang yang tinggi walaupun ada yang terpaksa kecundang di tangan lawan.

Semoga impian CiHM akan terus berjaya dan menjadi realiti.

RA112 said...

thanx for the sponsor..semoga makin di murahkan rezeki.

walaupun bnyk kalah tetapi labat jua paluh durang melawan cihm.

next match?wait n see

Roysnam said...

Congratz untuk semua pemain-pemain..

Nenggaa~ kecundang di tangan senior di Sek Men RIPAS..kekeke tapi pengalaman tetaplah berharga..hehe =)

kimi said...

congrats kepada cihm...good game semalam..

tepakai jaie kan perlawanan camid+mansyor lawan al-masri+mawi atu..wlwpun team tani tewas..tp persembahan yang sangat hebat..tidak dinafikan pasangan lawan atu memang 1 of the toughest..top 3 toughest match la for me sebatah frenly..tpi once again congrats utk camid+mansyor..tq jua kepada pemain senior cihm atas tunjuk ajar..

thumbs up jua untuk cahak walapun sakit tangan tapi masih mampu main dengan baik..

in the end...thumbs up for CiHM... :)

kumbangmu said...

Syabas dan Tahniah pada dua2 pihak keluarga...semalam permainan Cihm nampak semakin bermutu...ada setegah pemain udah mula semakin memahirkan jurus2 tertentunya...walaupun masih ada terlalu bayak sistem backupword shuttle digunakan yg memberi ruang kepada pihak lawan membuat tekanan tetapi...semuanya cukup membanggakn walaupun diberi tekanan maseh mampun bertahan sekali dua.---disebalik itu pemain2 muda munkin sedikit terasa cepat datangnya bola kerana sebahagian mainan bula lawanan menuju setinggi bahu or shoulder drive...dgn keadaan bula mendatar dn kemudian di tekan dgn smash kebawah membuat kita tdk sempat membuat flashing keatas atau merubah kedudukan bula.. teknik ini boleh d atasi dengan 2 by 1 iaitu dua lwn satu untuk merubah kepantasan drive shoulder....kedudukan posisi depan belakang.

di..bahagian mixed double walaupun pihak cihm tdk pernah berlatih kusus nampak gayanya sudah sedikit mula mempunyai mutu dan sudah ada pergerakan...syabas.

kalau d tinjau game of the mate cihm berpihak pada kimi..bukan sebab ia mempunyai corak mainan yg sudah tidak statik tpi udah menunjukan pola hantaran bula yg hidup dan tekan serta memberi umpanan2 sehingga partner mempunayi ruang untk bersedia dan membuat flashing dan jua tekanan..tpi pada kenyataannya semua cihm telah mula dewasa dlm arean sukan ini...bersedia untuk maju akur untuk berlatih siap menerima teguran...
Pemain junior juga sudah mula bangkit dan tahu setakat mana kekuatan lawan...menunjukan ceria masa hadapan...

Roysnam said...

Tahniah kimi..bagi saya kimi man of the match dimalam~~yeehee bah mana minum?keke =p

Unknown said...

Salam semua....komen dari pehak lawan mengatakan bahawa kelebihan team kitani (cihm) adalah mempunyai mutu stamina yang tinggi dan lambat pancit. Didalam apa2 sport pun stamina adalah aspik yang penting kerana walaupun seseorang itu pandai bermain atau kuat tetapi jika staminanya kurang maka senanglah bagi pehak lawan untuk mengalahkan....manakala perlawanan yang paling menarik semalam adalah pertemuan diantara Almasri+Asmawi dan camid+mansyor....bukan mudah untuk mereka mengalahkan. Diharap semua pemain dapat belajar corak dan taktik cara mereka bermain semalam itu.Thanks untuk semua yang hadir semalam. Jika berminat untuk membuat friendly lagi dimasa akan datang bolehlah beritahu saya.

Anonymous said...

kebanyakan pemain ketani mersa ia lebeh pandai coba sukat2 semua segi jagan menegor waktu berlawan kalau ia baik tentu ia menang semua perlawan..pehik lawan membaca kelemahan kitani sebab itu di ulang2nya cara nya /// dari setamina memang 100 percent ketani menang

kimi said...

hehe...roysnam sudah kan tadi minum?hehe..hanya ingin memberikan yang terbaik...hasil dari tunjuk ajar pemain2 berpengalaman&senior cihm..teguran yang diberikan oleh mereka amat bermakna bagi saya..dari teguran mereka saya dapat mengubah cara permainan..terima kasih saya ucapkan :)

Klikklik said...

Kpd mereka yg selalu kutegur be positive dan berbaik sangka.

Menegur bukan bermakna aku hebat, yg ditegur tidak bererti kamu lemah...telus hati mengongsikan pengalaman.

RA112 said...

rasaku ukan plang apa c kimi improve atu..pasal d miri ia jumpa coach bh..bisai bnr th coach yg d jumpainya d miri atu hehehe

Anonymous said...

yang penting siuk n relex arah gerai masin setiap kali selesai perlawanan

Anonymous said...

Aiik gerai masin or gerai tawarrrr