Blog Posts

Upcoming Events

Function Event Date
Belajar menguruskan jenazah Dec

Reminder


*barangsiapa yg ingin mengadakan Ratib Al-Attas di kediaman mereka boleh menghubungi chairman kita

easikad boleh didapati arah Hamizan, Hasbulhadi dan Amin. Pesanan khas buleh juga tekan pada gambar Card di Bawah... tQ

kepada ahli keluarga yg ingin meminjam buku tahlil dan rattib al attas dari committee cihm boleh menghubungi chairman kita atau vice chairman


Sunday, November 27, 2011

Pak Pandir

Pak Pandir sedang memandu kereta di lebuhraya Utara Selatan, tiba-tiba handphonenya berbunyi, lalu Pak Pandir pun mengangkatnya.

Ia mendengar suara isterinya Mak Andeh memperingatinya supaya berhati-hati, "Pak Pandir, saya baru saja dengar di radio, ada sebuah kereta yang bergerak bertentangan arah di lebuhraya. Tolong berhati-hati!".

"Gila!!!," kata Pak Pandir, "Bukan satu, tapi beratus-ratus!"

1 comments:

pak pandir zaman skrg said...

inflekasi dr cerita dan cerika pak pandir ini boleh lah dikaitkan sebagai rekayasa dlm kenyataan yang perlu mengunakan daya fikir yg mengarah kpd sesuatu yg bersifa inventif pd masarakat di zamannya...munkin kalau zaman sekarang cerika tersebut diandaikan spt ini:-

Sekarang pemuda pemudi sudah byk naik motor semakin hari semakin byk pengikutnya..tersebutlah satu peristiwa seorang tua perampuan menyebrang jalan raya di bandar yg sesak...nenek tua itu hampir2 telangar oleh motor tadi..apa lagi Pengendara motor marah: "buduh...begok tah banar! adakah menyebarang jalan inda liat2"
Nenek tua pun balik menjawap: Kau yg bahlol! melangar nenek2 tua sj nada kena...!!!kwang kwing nene ah...